Piercing, tetovanie

Často vidím tetovaných ľudí obťažkaných na rozličných miestach šrotom. Tetovaných po rôznych častiach tela. Donedávna sa mi to len hnusilo, ale vlastne som nevedel prečo. Dnes už viem…

Pýtal som sa prečo piercing

A dostal som po nose. Pár ľudí, čo majú piercing som sa už v minulosti opýtal, prečo to majú na sebe. Teda, nie že by som zastavoval v meste ľudí. :-) Boli to známi. Všetky odpovede mali spoločnú črtu – otázka v nich vyvolala často rozpaky. Boli prekvapení, prečo sa na niečo také vôbec pýtam (ako keby som bol prvý, kto sa ich na piercing pýta). A potom začali splietať neurčité odpovede, ako žiačik pri skúške, keď sa neučil.

Po chvíli sa za cinkania želiezok na jazyku ozvala nie celkom zrozumiteľná odpoveď. Niečo ako „E o ai ec ýu“. No nie, trocha preháňam, piercing na jazyku šušlanie nespôsobuje až v takomto rozsahu. „Je to vec štýlu“. „Chcem sa odlíšiť“ – znel argument. Neviem. Nerozumiem o aké odlíšenie ide, ak to dnes nosí každý druhý. Asi ide o odlíšenie sa od dospelých – to sme robili aj my, kým sa nám nestalo pár rokov navyše. Človek potom prestane blbnúť. My sme mali výhodu – stačilo ostrihať dlhé vlasy a obliecť si iné handry.

Ale ktovie, možno ide o vec vkusu a to sa potom naozaj nedá racionálne objasniť.

Ozdoba, keď chýba krása?

Jedným z argumentov, prečo piercing a tetovanie bolo aj slovo ozdoba. Železná bodka na pupku je vraj prekrásna. Drak vytetovaný na pleci vraj ozdobí. Na slovo ozdoba som alergický. Nepáčia sa mi šperky, náušnice, ornamenty a čerešne na tortách. Mnoho domácností ozdobuje napríklad vianočný stromček. Ale načo ťahajú domov niečo, čo nie je pekné keď to treba hneď na úvod ozdobiť? Veď aj stromček sám je pekný tvar, ktorý by mal byť schopný ozdobiť izbu. Ale do peknej izby netreba vláčiť strom na ozdobu – stromy majú byť v lese.

Rovnako kus železa na tvári niekoho. Asi je to vec vkusu. Mne piercing ako ozdoba nepripadá. Asi som už príliš zošúverený a zostarnutý.

Sex a piercing

Piercing je vraj fajn pri bozkávaní. Hmm. Keď pôjdem do kuchyne, otvorím šuflík a pooblizujem vidličky. Potom dám vedieť, či ma oblizovanie železa povzbudí.

Dlho sa mi teda piercing a tetováže hnusili. Až nedávno som si uvedomil, že mi to vlastne len pripomína niečo, s čím sa tu „v civilizácii“ akosi nestotožňujeme. Tetováž aj piercing sú totiž prejavy typické skôr u primitívnych kmeňov.

Basisti

Donedávna bola tetováž takmer neklamným znakom, že dotyčný bol vo väzení. Iste – jednalo sa často o tetováž mizernej kvality, ale výnimky neboli až tak výnimočné. Občas sa tetováže robievali aj na vojenčine, tu však mohli signalizovať buď znížené IQ, alebo zvýšenú hladinu alkoholu v krvi, oboje za stavu maximálnych hodnôt nudy.

Mnoho tetovaných si neskôr tetováže dalo v tichosti odstrániť – nie vždy práve za lacný peniaz a bez následkov.

Primitívne kmene

Ovešanie lacnými korálkami a prepichovanie rôznych častí tela je zas vec, ktorá mi asociuje divochov, ktorí žijú mimo civilizáciu. Nehodí sa ku mladému človeku, ktorý má vzdelanie a mobil.

Ale posuňme sa ďalej.

Chcenie

Mám pocit, že na vstupe túžby po piercingu a tetováže je asi iracionálne chcenie. Postihnutý jedinec proste chce piercing, či tetováž. Asi je to vec osobného vkusu, nálady. Toto chcenie zrejme nemá podloženie nejakým ďalším dôvodom, či priamo rozumovo. Proste jeho momentálnemu vkusu vyhovuje kus železa prepichnutý cez obočie. To je cool a punktum. Že to môže ohroziť zdravie? No a čo? Kopa vecí môže ohroziť zdravie a žijeme. Tak ich pokojne robme… Potom sa uvidí. V najhoršom neskôr budú jazvy. Keď sa chce, aj jazva sa dá považovať za ozdobu. Hlavne, kým ju človek nemá. Mrzuté je, že práve piercing a tetovanie imponuje mladým ľuďom a deťom, často si ho dajú robiť bez ohľadu na následky a názor rodičov.

Možno je „vlastníctvo“ piercingu len demonštratívnou záležitosťou – ukázať rovesníkom, že „ja si to dovolím a fotrovcov bárs aj rozdrapí“. Veď čí rodičia by už boli za piercing, či tetovanie? Takže ten kto má piercing, alebo tetovanie, môže chodiť ako kohút po smetisku, že porazil rodičov. Alebo vlastný strach dať si spôsobiť a vydržať bolesť.

Piercing je ostatne stále celkom malé zlo. Predstavte si, že by do módy prišli prekrásne, lesklé, kovové protézy nôh. Amputácia nohy nad členkom, frajerská verzia pre tvrďákov nad kolenom. „Kto si nedá amputovať, je srab. Ja som si dal minulý rok odseknúť nad stehnom, je to super, už krívam len trocha. Choďte do toho! Titánová protéza je cool a nebolo to ani veľmi drahé.“ :-)

Pečiatkujeme?

Tetovanie i piercing – akokoľvek sa zdajú byť nástrojom na odlišnosť – sú si vlastne veľmi podobné. V princípe ide o malý, ale nevratný zásah do integrity organizmu. Z nie veľkého výberu šperkov si môžete zvoliť kúsok železa, ktorý si umiestnite na miesto, na akom ho nosí milión ďalších ľudí, čo túžia „po odlišnosti“ a svorne volia piercing. Rovnaké je to pri tetovaní, kedy sa rovnaký štýlový obrázok tetuje na stovky pliec.

Tetovanie aj piercing sú vlastne prostá konfekcia. Aspoň väčšinou.

A tak keď vidím niekoho ovešaného železom, či tetovaného, kladiem si otázku: „To je všetko? Ten piercing som si už všimol. Hovoríš ním celkom jasne, že máš zrejme nevyriešený problém. Možno sa štylizuješ do úlohy tvrďáka, ale v skutočnosti si možno veľmi neveríš. Že by porucha sebahodnotienia? Alebo sociálna maladaptácia? Chĺpok masochizmu? Či exhibicionizmu? Túžba upútať pozornosť? Bez tej kovovej chrasty by si sa cítil nedostatočný?“ Viem, tí, čo majú piercing si asi kladú iné otázky („a kde to máš?“ „bolelo to“) ale aj takéto otázky môže vyvoľať pohľad na tetovanie a piercing.

Na nositeľov týchto nemých výkrikov na tele sa pozerám bez štipky uznania. S fyzickým znechutením. Sú tým podľa mňa zohavení.

Ale stále si kladiem tú základnú otázku, prečo to robia? A odpoveďou bude zrejme znova len niečo na spôsob „piercing je môj štýl“. Veď hej, štýl. Stačí si vybrať konkrétne prefabrikované riešenie.

Opičky

No a potom tu je aj moment napodobňovania. Mladí sa chcú líšiť od dospelých za každú cenu. No a tak napodobňujú niektorých dospelých, ktorých im servíruje showbiznis (za peniaze rodičov :-). Celebrity si v zúfalej snahe upútať za každú cenu pozornosť (zarobiť) namontujú do tela rôzne konštrukcie. Mládež to potom húfne napodobňuje v blahoslavenom pocite, ako originálne sa tým odlíši od ostatných. Stačí si však pozrieť niekoľko filmov a hneď uvidíte, kto uznáva ktorého hrdinu, kto sa s kým identifikuje.

Skôr, než ma opiercingovaní v diskusii k článku upozornia, že sa do nich nemám čo starať, že je ich súkromná vec, ak si chcú mrzačiť vlastné telá: chceli ste sa nápadne líšiť. Vystavujete to na obdiv. Nečudujte sa, že reagujeme.

Nepýtali sa ma na názor

Klasický postoj zástancov piercingu a tetovania je ten, že ak sa mi nepáči, mám byť ticho. Nie je to vraj moja vec.

To je tiež pozoruhodné, pretože tetovanie i piercing sú viditeľné, vyzývavé, nápadné. Sú, aby sme si ich ihneď všimli. Sú komunikáciou, identifikáciou. Ak má niekto krúžok v nose, nemôže očakávať, že okolie sa bude tváriť, že tam žiaden krúžok nie je. Skôr sa nájde niekto, kto bude za ten krúžok chcieť zatiahnuť. Alebo naň niečo zavesiť.

Nositelia trtovania a piercingu by mali byť pripravení na rozhovor o svojich telesných doplnkoch. Aj na rozhovor s niekým, komu sa to nepáči. Mňa pohľad na piercing a tetováž u kohokoľvek obťažuje. Viem, je to môj problém. Ale piercing a tetovanie je akcia. Netreba čakať, že ostane bez reakcie. Keď nie inej, myslite aj na:

Opačný pohľad na piercing a tetovanie

Na vec sa dá pozerať aj z pohľadu rodiča, na ktorého jedného dňa jeho *násťročné dieťa vyplazí jazyk. A na jazyku sa zrazu nachádza cvok (Cvok je dosť presné slovo :-) ktorý tam ešte prednedávnom nebol. Možno by ste čakali, že asi nasleduje zlosť. Ale vraj ide skôr o pocit bezmocnosti. Bezmocnosti nad tým, že sa stalo niečo, čomu rodič nerozumie. Nedá sa proti tomu nič robiť, pretože nepozná príčinu, kde sa vzalo také konanie. Akým procesom myslenia sa trvalé porušenie fyzickej integrity tela zmenilo na ozdobu? V mene čoho si dieťa zvolilo (často v opozícii voči všetkým) túto cestu?

Potom príde otázka, aký postoj má vlastne zaujať rodič. Zákaz znie celkom logicky. Ale zákaz znamená riziko, že dieťa si vec zjedná na vlastnú päsť v nehygienických podmienkach. Nástroje na piercing sa dajú kúpiť aj na internete. V pochybných „salónoch“, kde sa nepýtajú na vek ani povolenie tiež nie je najlepšie dať si spraviť výkon vhodný predsa len skôr pre chirurga. A tak jedno z účinných riešení môže paradoxne byť, ak rodičia piercing, alebo tetovanie povolia s podmienkou, že bude vykonaný v primerane profesionálnom zariadení. Až mi je zle z vety, ktorú som práve napísal, ale ak sa nepodarí pozhovárať sa o príčinách túžby a nejakým spôsobom ju odkloniť – možno je lepšie kontrolovane to odpáliť a dúfať že škody budú minimálne.

Minimalizácia škôd teda znamená povolenie vykonať zásah, ale v profesionálnom zariadení. No a piercing sa dá umiestniť na kompromisnom mieste tela. Zdá sa, že takým miestom môže byť napríklad pupok. Ako hovorí kamarátka: Ovca je celá (kov nevidno), vlk sýty (mladá môže ukázať piercing na požiadanie a cíti sa byť in).

Mimochodom, ako vždy, rodičia často netušia, čo ich deti robia a majú. Piercing na jazyku sa dá ľahko utajiť… Znie to neuveriteľne, ale je to tak.

Následky piercingu

To, čo mladí chcú počuť zo všetkého najmenej (aj my sme boli takí) je mudrovanie o nejakých blbých následkoch.

Že po aplikácii piercingu človek môže skončiť v špitále. Že piercing na jazyku môže zhoršiť výslovnosť nikto z „kovových jazykárov“ neuzná. A pomalé ničenie zubnej skloviny, krčkov zubov, či ďasien si majitelia tejto jazykovej blbosti draho zaplatia o pár rokov. Zubári nie sú lacní. Neskoro bude ľutovať. Každý sa piercingom chváli – kým ho má. Tí, čo naň doplatili už zvyčajne radšej zostanú ticho. Kto by ostatne rád o sebe hovoril vety typu: „viete, no spravil som chybu, keď som…“ alebo „mýlil som sa“ alebo „doplatil som na…“.

Väčšinou počuť výroky typu „predvčerom som si to dal nastreliť, ani to veľmi nebolí, dajte si aj vy, je to super“. Stačí omrknúť diskusie a diskusie… Je tam toľko slovného balastu a tak málo argumentov, že ich asi nedočítate.

Ja by som povedal, že netreba veľa slov. Stačí krátko pogoogliť a hneď vidíte, vidíte, vidíte. A ak sa vám piercing páči, ak tak si zrejme spravíte po svojom.

Ale do čerta! Aj ja chcem piercing :-)

Toľko rečí, až človek dostane chuť nastreliť si kus železa do jazyka, cvok na predný lalok na mozgu a krúžok do penisu – aby stačilo pred použitím potiahnuť „a vytáhnout muminku z krypty“ – ako hovorí Peggi Bundová (sitkom Ženatý se závazky)“. Na čelo si dať vytetovať reklamu na svoj web a ideme…

Bol by som štýlový fešák. Nie? :-)

Tak. Napísal som čo som chcel a v diskusii ma teraz asi zaživa stiahnete z kože.

21.07.2006

Komentáre k článku: Piercing, tetovanie

  1. LOL 19. 02. 2008

    Mne sa piercing strasne paci. A vobec nesom cvok, ako sa na tejto stranke pise. Je tu vela protiargumentov, ale nikto nehladi na to, ze piercing moze byt aj uzitocny – skrasli cloveka, je drazdiny napr. aj pri sexe. A nie stale musi znicit zdravie cloveka.. Tato stranka je trapna!!

  2. MIska 25. 02. 2008

    Piercing sa mi hrozne paci doknca koketujem s myslienkou ze v najbliziich dnoch si ho aj dam. Ale tato stranka je uplne hotova. Som uplne waw z toho clovek co to pisal.

  3. anonym 02. 03. 2008

    je super co tu pises… a ani mne sa piercing nejak moc nepacia…ale chcem si dat medzi oci….nie preto ze by to bol moj styl abo ze sa chcem frajerit abo co si tu mal uz milionkrat spomenute… ale preto ze mam krivy nos.. chapes a piercing mi zaplni tu medzierku :D..a bude rovny :D..uz som to tak videla na vela ludoch….

  4. kexicek 08. 03. 2008

    podla mna je tato stranka uplne traaaapna staraj sa o seba ty *****

  5. adynka 11. 03. 2008

    No ja mám pierc v jazyku.. Nemám k tomu nejaký negatívny postoj.. To skôr moji rodičia.. Poviem vám len jednu vec.. Ľudia nikdy si nedávajte robiť piercing bez vedomia rodiča, pretože potom na to doplatíte a oľutujete to!! .. Ja som to tak spravila a teraz ma to dosť mrzí, pretože naši sú z toho dosť sklamaní, stratili vo mňa dôveru a už dlho sa mi nebude žiť tak dobre ako doteraz, kým som piercing nemala, alebo o tom aspoň naši nevedeli..

  6. Werca 11. 03. 2008

    Ja si ties chcem dat pierc do pery a cele ucho. Uvidime ako to vijde a podla mna toto co tuna trepes je maximalna hlupost.. a nepowedala by som ze nedowolia rodicia piercing.. moji mi to schwalili a dokonca mi polku prachow aj zacwakaju a predstav si ze niesu to ziadni motorkari ani grazli. Piercing si dam lebo je to moj styl a prosto sa mi to paci a milujem to. Si fakt divny…..

  7. izi 18. 03. 2008

    Snazis sa tvarit strasne mudro, ale v podstate si nenapisal jediny rozumny argument okrem trapnych urazok a toho, ze piercing v jazyku nici zuby a zhorsuje vyslovnost. Povedal by som, ze je to dost diskutabilne a tazko to zovseobecnit, jazyk je len jedno zo stovky moznich miest, alebo si myslis, ze aj piercing v bradavke zhorsuje vyslovnost? :) Ale v jednej veci mas rozhodne pravdu si stary a zosuvereny

  8. Renca 26. 03. 2008

    Ja som vobec nepochopila o com to malo akoze byt tento clanok a co sa vlastne snazil tento clovek dokazat. ak sa niekomu piercing paci tak si ho da a vykasle sa na nejake mudre rady. ten kto sa pre piercing rozhodne vie preco to chce a ostatným to moze byt fuk. ja mam piercing v nose a dala som si ho ako 25 rocna, ziadna pubertacka co nevie co robi. A urobila som to preto lebo sa mi to paci. preco nosia zeny nausnice? lebo nosia. odjakziva. a preco nemoze byt sperk aj na inej casti tela? zamysli sa na nad sebou ty mudrak a zaoberaj sa radsej niecim uzitocnejsim. asi sa nudis. chcela by som mat tvoje starosti

  9. jozulo 03. 04. 2008

    bracho..ludi s takymto dekadentnym myslenim ako mas ty, by mali izolovat od nas ostatnych. ved moda(odevy, ucesy, zdobenie tela) sa vyvija tak isto ako tie tvoje programy.
    a tvrdenie, ze piercing+tetovanie patri k prejavom primitivnych kmenov a divochov je dost odvazne tvrdenie. daj si vygooglit nieco o davnych civilizaciach…opakujem CIVILIZACIACH !!!
    ps: ty sa tesis kazdemu novemu service pack-u a niekto novej nausnicke….len rozdiel je v tom, ze ludia s nausnickami neriesia ludi ako si ty :)))

    a pripajam sa k Renci…aj ja by som chcel mat Tvoje starosti :)))

  10. suki 05. 04. 2008

    chlapec ja ta nechapem.. piercing je kazdeho osobna vec.. a si myslis ze ked zverejnis na nete jeden takyto clanok tak ta ludia pocsluchnu?? skor ich to este viac vyprovokuje k tomu aby si ho dali.. a nikto sa teba pytat nebude,… proste ked ho niekto ce tak si ho da…. a myslim si ze nie secky piercingy su skodlive.. sak baby nosia nausnice.. ved to je piercing ties.. a nikto sa nad tym nepozastavuje.. tak preco si neozobit aj ine casti tela?? ja osobne rozmyslam nad piercom do jazyka.. moooc .. moccc. sa mi to lubi

  11. tami 06. 04. 2008

    ahoj miro,
    toto je asi prvy clanok od teba, ktory nie je podla mojho vkusu. sama mam 4 piercingy a neviem si ich vynachvalit :)
    co sa tyka komplikacii, samozrejme mozu nastat, predsa len je to zasah do tela, no spravnou starostlivostou sa im da predist. mne sa stalo akurat to, ze jeden piercing mi zacal trochu odrastat, no ustalilo sa to. a keby nie, tak by som do toho sla opat! kazdy sa proste skrasluje inak :)
    tami k.

  12. sambicka 11. 04. 2008

    ja si idem dat pears do jazika a strasne sa na to tesim.uz som sa olizuvala s chalanom ktory to mal a bolo to skor prijemne ako nechutne a pacilo sa mi to:))…ma to vela bab a chalanov pears sa mi pacia no ludia musia vediet kam si to dat….keby si dala adela banasova pears do nosa nechapem:D…ale keby do pupka je to pekne…taze pears4ewer…..a co sa tyka tetovania moa maminka ma 35rokov a ide si dat tetovanie na chrbat….je stihla a myslym ze je to pode…ocinko proti tomu nic nema a skus ju neako urazit a najdem si ta:D…papa

  13. Morgan 20. 04. 2008

    Daj si sem fotku, ty zakomplexovany frajer hrajuci sa na deda vseveda. Co, keby sme sa Ta my spytali, preco nemas piercing, alebo tetovanie? Ake duchaplne by boli Tvoje odpovede? Niekto si kupi pekne handry, niekdo si da spravit pekne tetovanie. 100 ludi, 100 chuti. Takze zi a nechaj zit. Love and peace…

  14. Verca 20. 04. 2008

    nechapem o co mu ide…ja mam piercing v jazyku…a ako tam hovori o rodicoch…ze su z toho mimo..tak to nie je pravda..mne dala na to peniaze dokonca babka…on asi nechape nikoho a melie si svoje…asi sa boji dat si spravit piercing alebo tetovanie…

  15. Gas-nine 03. 05. 2008

    Hmm. Myslim si, ze toto je velmi obmedzeny nazor. A velmi neobjektivny. Holky zmachlene na omietku su ovela nechutnejsie, ako nejaky piers. A ze piers na lalok mozgu. Aj ta fotomontaz co si si spravil. Je podla mna nemiestna, nepresna a vlastne aj smiesna a prehnana. JJ je pravda,ze sa najdu extremy, ale xtremy su vsade,nielen co sa tyka tetovania alebo piercu. A ked tak citam piersingy si tu poriadne pourazal, ale nenapisal si ziadny poriadny argument preco je to zle. A jasne mas pravo na vyjadrenie svojho nazoru,ale uz vobec v ramci ludskej slusnosti sa to da spravit normalne.Aby si kazdeho mladeho cloveka pourazal a zhadzoval ze nema sudnost. Ty tu pises ze P a T cka su znakmi primitivizmu, ale chces mi povedat, ze tento clanok vyssie nebol primitivny? Ja niesom nejaky sialeny zastanca piersingov a tetovani hoc kvalitnu robotu viem ocenit, ale toto co je napisane vyssie. Je ubohost vo vsetkych smeroch. A este jedna vec ked sa nevies zmierit s dnesnou konzumnou spolocnostou nech je akokolvek zla odstahuj sa do hor do nejakej chalupy. Tchus buss

  16. Naťa 08. 05. 2008

    Ja by som sem pridala tolko,ze ludia co na toto reagovali mali pravdu…Bez poriadnich argumentov si sa zacal sr.ť do tychto vecí…Ja mam v ušoch 16 naušníc a ver že hocijaký zásah do tela je risk! A prečo neriskovať? To mam celý život sedieť a šetkeho sa bat? vies ze aj vyst von na ulicu ? Predsa ideš cez cestu kde su autá! Nemaš právo tu takto vyskakovať! Ja som si tie uši robila zvečša sama,mam s tým skúsenosti a sama pirsingi robím…A to so suhlasom rodičov.Chcem aj inde a nevadí mi ak na tom mieste ho bude mať aj niekto iný,bude to asi znamenať že je možno takí ako ja…rodičom sa to nepači,a tak to rešpektujem nedam si ho za ich chrbtom ale až ked budem dospela,a stale to budem chciet…Tetovanie ma mnoho mojich kamaratov,večšina z nich ho ma nejakou simbolikou pre neho nie len take hocijake blbosti…napriklad kamarat je v znameni drak tak ma na chrbte draka…Pacia sa mi tato ale neuznavam ked si da niekto vytetovat niečo,čo nic pre neho neznamena,ked si da vytetovať len tak co sa mu pači,ale AJ TAK je to jeho abo jej vec!
    A ty mudra hlava,je jedno čo ti tí ludia odpovedia,či je to ich štíl,či to nieco znamená…Veš čo sa mne na tom pači? Som možno zvlastna ale prave to,že P a T su povodne z roznych kmenov,pačia sa mi tie domorode kneme a ine veci,neznamena že ked je niekto v civilizacii pozadu,ze nema rovnake prava a neni zato neandrtalec,pretoze on si nemohol vybrat aky zivot bude zit….Pači sa mi že aj ked su akosi ´´pozadu´´ krasne si zachovavaju tradicie a tetovania sa tam predavaju z generacii na generaciu…Mne sa to pači preto,že to prišlo práve od nich a to nik nepopre,napriek tomu ako ich zhadzujeme ze su pozadu a podobne mame od nich ´´odkukane´´ P a T…Opakovať po nich teda už možeme?
    Možno sa vam nepači moj nazor ale neni to nahodu moja vec?:D:D:D :)))
    Dakujem ak si to docital….

  17. NANCY 08. 05. 2008

    :D:D:D:D….jako neberem ti tvoj nazor jako pohoda kazdy ma svoj nazor ale jako ja mam k tymto veciam neutralny nazor … ale je pravda ze pirsing v jazyku poskoduje sklovinu a ked nebude sklovina o zuboch mozete uz len snivat …teda o prirodnych zuboch …. ale jako tetovania su v pohode … akurat si idem dat jedno …ale take jedno velmy vystizne co ma nieco vyjadrit …a nie jeb. draka na pleco co je dost ze od veci:D… no to je jedno ja len ze to bol celkom vtipny clanok :D..a tie komenty :D:D… jako hadate sa o pi.ovinach :)

  18. payne1911 08. 01. 2009

    No takze aby some boli naporiadku. Chcem si dat do jazyka. A nikto mi nezabrani ze nie. Je to moja vec a hotovo. Vyhoda je ze uz davno pracujem takze take ze rodicia budu proti nehrozi. Ci to boli? to je asi u kazdeho inak. A to co tu pises su trapnosti. Staraj sa hlavne o seba. A este na trhu su do jazyka a umele pierce takze alergici maju pokoj. Su lahke a nenicia nic. Takze pohoda.

  19. kuratko 19. 01. 2009

    Tento clanok sa mi vobec nepaci pretoze autor evidentne o piercingu nic nevie…..sama mam percing v jazyku a myslim si ze je to pekna okrasa a ani ostatny to neberu tak ako autor, hovori o piercingu ako o niecom absolutne divnom, tejto dobe je to normalne, cudujem sa ze sa nad tym este pozastavuje. Ved je to presne ako fabrenie vlasov to tiez nici vlasy a nikto na to nic nepovie.jJeho nazor je podla mna zastaraly…

  20. tom 03. 02. 2009

    Toto asi niekto nalinkoval na Pokec, tolko debilnych komentarov Miro este asi necital :D

  21. dafne 20. 02. 2009

    Som sa fakt dobre pobavila, mám pocit, že niektorí ľudia majú hrooozne veľa času………

  22. Phoebe 01. 03. 2009

    Tento zakomplexovany a obmedzeny chlapec nema sajnu o piercingoch :) S piercingmi nemas ziadnu skusenost ako vidim… Predsudky a domienky su len znakom nezreleho rozumu. Ale slovnu zasobu chvalim :)

  23. Lost 02. 05. 2009

    aj ty „divosi, ktorí žijú mimo civilizáciu“ maju viac rozumu ako autor tohto stupidneho clanku, jedna vec je nazor na piercing, ale nechapem co sa tu navaza do „primitivnych“ kmenov, nikto predsa nekazal tym uzasne vyspelym europanom opicit sa po divochoch……a ano mam piercing a paci sa mi to

  24. bambi 26. 05. 2009

    no dobre som pobavila na tomto clanku….ako kazdi ma svoj nazor nikomu ho neber….ja sama mam piersing na jazyku uz jeden a pol roka….ked som prisla potom k zubarke bola prekvapena ze som si to dala ale ani zubarka mi nepovedala ze daj si to vazne dole kazi to zuby…nee….ete ma pochvalila ze som sa zacala starat viac o svoje usta…btw mam silikonovy a umely a vsetliake mozne…ale ocelovy si dam fakt raz za cas…..co sa tyka mojich rodicov tak ony o tom nevedia…nie ze by som sa skryvala….ale nemusim im to hovorit po kym si to sami nevsimnu….a v buducnosti urcite pribudnu nejake tie tetovania a piersingy….to by sa asi mirovi nelubila tattoo artist Kat Von D

  25. yelenev 31. 05. 2009

    Autor je pri najlepsej voli precitlively na tetaz a pirsing. Co je a nieje „rozumne“ ci „spravne“ si musi kazdy uvazit sam.

  26. Miška hriska 01. 06. 2009

    a ja mam tam kde ma asi malokto:))))))))))na zube a poviem Vam je to riadne pekne:))))

  27. MANDER 12. 06. 2009

    …článek je vtipný a rozjel to , co měl – vášnivou diskuzi…samozřejmě potrefené husy se musely ozvat, ale ti, kteří autora vulgárně napadli, by se měli nad sebou zamyslet…většina ani nepochopila tu nadsázku se kterou byl psán, a těch je mi až trochu líto :-)…v každém případě dost dobré …

  28. TONE753 22. 06. 2009

    Uplne suhlasim s manderom. Ja osobne nemam ziaden piercing ani tetovanie ale uz dlhsie rozmyslam nad piercingom do obocia len sa bojim tej tzv. obrny a opadnutia viecka ako som sa v inych diskusiach docital… Ale clanok sa mi pacil, bol rozsiahli a zaujimavy.

  29. bibena 11. 07. 2009

    ja nemam nic proti tomu ze su tam nasledky ale sama chcem piercing do jazyka…………a podla mna je blbost vykladat tu nieco o niceny zubnej skloviny a zubnom kameni ked piercingy do jazyka sa davno vyrabaju aj z plastu a su omnoho odolnejsie a ohybnejsie………….nemam nic proti nikoho nazoru ale ked aj je to pravda co sa ma kto starat do toho kto ma co na sebe………. je to jeho vec kazdy vie ake to ma nasledky……….

  30. Angie 14. 07. 2009

    Nebudme vsetci taki xenofobni a predpojati voci piercingom a inym ozdobam na tele. Zijem v Holandsku, a tu taketo zdobenie tela vobec nesignalizuje, ze je jedinec nevyhnutne sucastou skupiny, ktora ma negativny vplyv na celu spolocnost. Su to len mladi ludia, ktori povazuju take zdobenie za modny trend, rovnako ako nausnice, topanky, naramky, prstene, prip. malovanie tvare. Ozdoby tela vzdy boli sucastou kazdej kultury, nemyslim si, ze clovek musi vysvetlovat nevyhnutne dovod preco zvolil tuto cestu skraslovania, rovnako ako nemusi nikto vysvetlovat, preco si dal urobit do vlasov blond melir. Ano, chapem, za socializmu to museli ludia vysvetlovat policajtom ktori ich zastavovali na ulici, dnes tuto ulohu v podobe nevrazivych pohladov prebrali starsie generacie ludi, ktori sa nevedia zmierit s tym, ze uz nebudu mladi, pripadne maju pocit menejcennosti. Mam piercing v oboci, pricom patrim k vysokoskolsky vzdelanej populacii, neznamena to vsak ze fajcim, pijem, zijem promiskuitne, picham si alebo uzivam drogy a kazdy den ponocujem v erotickych kluboch. Kedy to konecne pochopite a prestanete byt xenofobni?

  31. Tak toto bolo super :D 25. 07. 2009

    Presne to je kazdeho vec :D…ale uprimne povedane mam dobrych kamosov alebo kamosky co maju pearcing, no vyzeraju s tym ako jebnuti…Osobne raz vyrival jeden chalan do mna (a riadne) tak som mu dal na tvar a co nevidim-odlomilo sa mu zo zuba…mozno pochopil ze na pery ziadny pearcing nepatri :D…Je to len moda co vymysleli media a ludia ako opice to potom chcu tiez…Ale oni na to pridu, lebo nejaku babku z pearcingom si neviem predstavit :D…ale tak sme mladi treba skusat co vydrzi nase telo a vecer hej sa na vodku s pivom a k tomu dobru silnu cigaretu…potom necudo ze sa rodia kripli

  32. Iwanečka:D 16. 08. 2009

    Mne sa piercing strasne paci podla mna je to super ked ma niekto piercing.Aj ja si idem dat piercing do nosa ale sa trocha bojim ale aj tak si ho dam lebo je to pekne ak ma dakto piercing:D

  33. Squiddie 01. 01. 2010

    Po prečítaní diskusie mi napadá jediné: existuje silná korelácia medzi ľuďmi s úbohým vyjadrovaním a tými, čo obhajujú piercingy (tu takmer stopercentná). Náhoda? 30 príspevkov a niet jediného argumentu.
    Musím uznať, že takú dementnú diskusiu k takému dobrému článku som ešte v živote nečítal :)

  34. ooooopss 20. 02. 2010

    To ajk ekby moja mams pisala :-).

  35. Clasica 21. 02. 2010

    Všetko čo tu bolo napísané bolo aj pravdivé.Ked som bola este mladsia tak som si dala piercing do nosa s tým aká budem „cool“ neskor dalsie 2 nausnice do ucha s tym istým pocitom ako „zapadnem“.
    Ano,je pravda že sa to nehodí k niekomu,kto študuje na dobrej škole a ide mu to a ja som čím dalej starsia uvedomujem si to,a že na vysokú školu takáto poprepichovaná zrejme nepôjdem a že si to povyberám.Lenže na druhej strane,ked začneš 1 piercingom chceš pokračovať dalej a mávam nutkania na nový piercing-do jazyka,lenže po tomto mamičkovskom článku mám pocit že bolo dosť a pomaly si budem tie „železné chrasty“ vyberať von :) ….

  36. bibika57 27. 02. 2010

    prosim,poradte mi:pred niekolkymi mesiacmi mi padol cely system,po oprave ale zmizol skype a tiez heslo na pokec…ako to opravit?

  37. Lenka 28. 02. 2010

    Prečo by mali byť ľudia s pírsingom cvoci, zvieratá, nejaký dementi ako si ich nazval??:D podla mňa je to každého osobná vec.. Ak chce mať na tele nejakú ozdobu tak nech si ju tam dá..:D:D Ak ráta s následkami.. Osobne mne sa extrémy nepáčia.. Ale taký šperk v pupku alebo v jazyku je pekný.. :))Moj názor…Ae asi si to trošku prehnal s tým článkom :D a šak tvoja vec.. ja len tolko :D:D:D

  38. Peter 05. 03. 2010

    Mas komplexy z toho ze si nemohol mat pircing ? Alebo tetovanie alebo ostatne veci co tu takto kritizujes?

  39. petruska 07. 03. 2010

    to co tu pises su nenormalne veci vypustene z ust nenormalneho cloveka …piercing neni vec (aspon v mojom pripade) ktorou chcem zaujat ale mam ho preto lebo sa mi to paci a je to moj osobny postoj …mam piercing v pupku a rodicom sa to zo zaciatku tiez nepacilo ale nakoniec to vzali uplne v pohode mama sitiez dala v mladosti prepichnut na 3 krat ucho a ma to doteraz lebo sa jej to proste paci … je to osobny poctoj cloveka…. ty mas mozno negativny postoj k tomu ze si niekedy v minulosti nieco take chcel a rodicia ti to proste zatrhli ..vacsinou to tak byva ze to co nemozem mat nato budem pindat len aby som bol zaujimavy …. tot vse odomna :D

  40. mimmka 10. 03. 2010

    piercing??? achh mam už 2roky v brušku a nič každy ma odhovaral,,,hoci je pravda že zo začiatku to bolelo ,,, a niektory z tym maju problemy,ale zavisi to od daneho človeka ,,takže z tym nesuhlasim že piercing je škodlivy …. a aj ked!!! ved predsa niektory ludia si viac ničia svoje telo niečim uplne škodlivejšim a nie sprostym piercingom ste uplne že fakt smiešny…. je to každeho osobna vec…. ale taktiež beriem aj to že každy si moje vyjadrit svoj nazor…podla mna je piercing uplne v pohodke a čaka ma aj dalši nad hornu peru mne sa to strašne pači …. nieje na tom nič zle….. :D a nevravym nietory ludia to prehanaju,, ale je to každeho osobna vec …. takže ten članok je podla mna zbytočny …pa…:P

  41. ja123456 31. 03. 2010

    no zoberte si toho typka z tohto pohladu urcite kazdy z vas ma niaky nazor ktory vam nikto nevybije z hlavy ako mne to ze nemam rada homosexualov a lesby a moze mi kto kto chce ako chce argumentovat proste nepolavim a on je ten typ cloveka ktory nema rad tatto a piersing a v tom on nepolavi ani keby sme mu hovorili neviem co ale v tomto sme vsetci rovnaky kazdy ma nieco v com nezmeni nazor tak ho proste nechajte v tom aj tak nikdy nezmeni nazor
    ja sama mam poprepichovane usi a palicku v oboci
    a este by som chcela reagovat na babu z dobrou skolou :-) je to hovadina preco by som sa mala niecoho vzdavat len pre to ze idem na vysku mam v riti mam kamaratku vrcholovu manazerku a nosi piersing v brade a nikomu to nevadi a poznam viacej ludi co su na vysokych postoch ci uz ako manazeri alebo viceprezidenti a maju poprepichovane usi piersingi tetovania
    proste mlady ludia s tym nemaju problem iba ty starsi a bohuzial kde tu tam tu sa vyskytne niaky zakomplexovany zadubenec ale ten zakomplexovany zadubenec moze byt kazdy z nas z pohladu inej temy a inych ludi ako ja keby sme sa zacali bavit o homosexualoch a niekomu by sa to pacilo a ja by som bola ta mensina co nie tak by som bola odmietana ako tento typek co tu pise tieto veci takze to berte ako jeho nazor kazdy ma v sebe niaky kamen urazu tak to berte tak :-) pekny den zelam .-)

  42. Narie 01. 04. 2010

    To s tým vianočnym stromčekom som nepochopila..Znamená to to, že buď Vianoce neuslavuje,alebo ze nezdobí stromček?alebo má umelý stromček, ktorý aj tak treba ozdobiť?…či?…..

    Má ten človek alebo deti aspon blombu?

    a osobný názor ako hovorí ja123456 hovorí je tažko niekomu odopierať a to by si mal uvedomiť aj ten dotyčný.

    A myslím si, že v spoločnosti mladých ludí, kde má vlastne každý niečo taktéto je skôr pircieng o nevyčinievaní :) a nie, že on chcel byť niečo špeci.

    Želam autorovi tohto článku ísť na nejaký ten undergranodvý koncert napr do Randalu:)…zbláááázni sa…

  43. SaS 22. 04. 2010

    No takže Pane ja sa vyjadrím k tomu len toľko :D … mám piercing pod perou, slimáky v ušiach + industrial ( v uchu tyčka s barbelami) každý má svoj názor, ale ak máte deti resp. mať budete ľutujem ich ja nemám ešte ani 18 rokov a moji rodičia sa s tým museli zmieriť.

    Nechápem takejto kritike mladí ľudia majú radi tatto a piercingy a všeliaké iné dopnky. A odpoveď prečo to mám ? vôbec nemusím byť pripravená na otázku: „lebo sa mi to proste páči !“

    A to s tými vysokými postami, svet ide ďalej aj doba takže nevidím žiaden problém s tým že budem na nejakom vyššom poste a budem mať piercingy atď …

    Takže … tak … bb

  44. Makavela 16. 05. 2010

    Je to kazdeho osobna vec. Neviem preco ta tuna povacsina ludi odpise a nadava ti, za tvoj osobny nazor. Ved si si len povedal svoje. Aj podla mna su tetovania hluposti, ale napriek tomu jedno mam a este jedno chcem :) No nic, je to len taky doplnok tela. Zalezi na vkuse :*

  45. nikina 28. 11. 2010

    ja mam piercing už 5 mesiacov v pupku a nelutujem to.

  46. tomas 10. 01. 2011

    Berem tvoj nazor ale jedna vec sa mi nepaci..!!
    Ti ludia ktorým sa piercing alebo tetovanie paci ta beru uplne normalne ako kazdeho ineho cloveka a nepisu na internet o tom aky si primat a podobne sracky.. Nechapem preco mas ty taku strasnu potrebu sem pisat aky su tito ludia primitivny a neviem co vsetko.. Zi a nechaj zit.. nechaj ludi nech sa tetuju, nech maju piercingy, nech si robia co chcu.. Ked sa ti to nepaci, OK, ale nepis sem sracky o ludoch ktorym sa to paci!!!

  47. jakussi 17. 03. 2011

    halo ludia,existuje demokracia a sloboda slova. Ten pan tu napisal svoj nazor,lebo to chcel tak, ako si vy chcete dat piercing,alebo kerku. Ja som mal piercing v jazyku,bol som in. Tyzden som sa poriadne nenajedol,no chcel som ho a je fuc,preslo ma to. Zivot ide dalej…

  48. Simona 12. 05. 2011

    Nesúhlasím s tvojím tvrdením že piersingi sú pre primitívne kmene.
    Zato že niekomu sa to nepáči nemusí zhadzovať iných ktorý piersing majú. Pokiaľ je piersing jemný pekný elegantný je to fajn, nepoviem jasné že je neprirodzené keď to niekto preháňa a má diery po celej tvári ale prečo si nedať prepichnúť tu časť tela kde je to naozaj pekne, kde sa to človeku hodí. Nenávidím takýchto zakomplexovancou co zato že si to buď nemohli dať kvôli rodičom alebo zdravotným problémom alebo nato nemali odsudzujú tých čo to napr. majú alebo sa im to paci. a ide tu hovorit o primitivizme :D :D :D

  49. In My Memory 18. 05. 2011

    Nestotožňujem sa s tvojím názorom už len kvôli tvojim sprostým urážkam ľudí, ktorí si dali spraviť či už tetovanie, alebo piersing. Je to ich osobná vec a ty ich nemáš čo urážať! ja mám 24 rokov a idem si dať robiť tetovanie. A že aký mám na to dôvod? Nemusíš to zo mňa ťahať ako z „nenaučeného školáčika“. Idem si to dať robiť kvôli tomu, že tým si vyjadrím určitý svoj názor a postavenie voči životu a ľudom. Bude mi pripomínať určité udalosti, z ktorých sa ďalej odvíjal môj život. Lenže na čo to budem tebe vysvetľovať, keď si budeš brblať aj tak tie svoje hlúposti. A ešte niečo ti sem napíšem. Dám ruku do ohňa za to, že drvivá väčšina tích ľudí, ktorá si dali spraviť či už piersing alebo tetovanie budú mať viac inteligencie ako ty a vôbec to nie sú ľudia, z domorodých kmeňov, ako si to opísal. Tak len aby si si na budúce uvedomil, akým štýlom budeš čo osočovať. To, že sa ti to nepáči beriem. Ale neber si do huby tích, ktorím sa to páči.

  50. anny 05. 09. 2011

    velmi jednostranny pohlad na vec…dana osoba zjavne nechape ze piercing sa moze niekomu proste pacit a hotovo….kedysi neboli pochopene ani minisukne, dnes zas piercingy….kazdy nech si ma na tele co chce…a navyse to vobec nie je vec len pubertakov ako je to tu zobrazovane-v inych krajinach je to uplne normalne-moja ucitelka z brazilie ma 4 tetovania a dva piercingy , nikto sa nad tym nepozastavuje…je to vec vkusu….

  51. Nora 12. 09. 2011

    Zdravím.
    Jedna jednoduchá odpoveď na otázku, prečo mám piercing.
    Neskutočne sa mi páči. A je to aj dobrá motivácia cvičiť, lebo piercing je pekný len na plochom brušku… :-)
    Mimochodom, mám 33 a stále sa mi páči. Takže otázka pubertálneho obdobia to určite neni. Asi som mala najlepšiu motiváciu si dotvarovať po pôrode postavu, lebo som ho chcela dať späť do pekne plochého bruška, čo sa vždy do dvoch týždňov aj podarilo a nebiť toho asi sa neprinútim sklopky robiť….
    Videla som kopu piercingov a tetovaní, ktoré sa mi páčili, aj kopu takých, ktoré nie. Ale je každého osobná vec, čo chce na sebe mať. Ak niekto hodlá nosiť „hajzlovú misu“ na hlave, je to vyslovene jeho vec. Stále ma udivuje ako niekto rieši, čo si iný človek robí so svojím telom.

  52. CrazyNut 27. 11. 2011

    Naozaj respekt :) Paci sa mi ze sa na nic nehras a povies si svoj nazor, to sa fakt ceni. Aj ked sa mi pierc a tetovanie paci vobec mi nevadi co tu pises. Len nechapem tych primitivov ktory tu vipisuju ze tato stranka je trapna atd. Kazdy ma preca pravo vyjadrit svoj nazor :)

  53. veron 11. 12. 2011

    Ja mám tiež piersing a nad ďalším uvažujem. Aj keď sa mi to veľmi páči (vo veci je samozrejme aj to aký a kde), netvrdím že nemáš pravdu dokonca s tebou aj súhlasím.No to je vecou názoru. Dal si sem argumenty prečo nie ale sám si sa nezamyslel nad tým prečo niektorý ľudia hovoria áno, a tiež majú pritom pravdu.Je to ako napísať že sa ti nepáči čierna farba pretože na teba pôsobí depresívne a majú ju radi len ľudia ktorý sa podceňujú, lutujú a sú zrelý na samovraždu. No pre niekoho je čierna farba elegantná dokonca znamená pokoj a čarovnosť.Uznávam slobodu vyjadrovania ale treba sa pozerať aj na druhú stranu mince a nie urážať a tvrdiť že sme primitívny a trápny.

  54. Andrej 17. 02. 2012

    Ja mam tiež piercing v pere a rodičia o tom vedeli že si ho idem dat dokonca ma tam aj zaviezly. A povedali mi tak že radšej pojdeme stebou ako keby si to maš sam niekde prepichnut a niečo by sa stalo. Ano môžu sa kazit zuby je to pravda ale mal si aj napisat že po niakom čase a nie všetkym ! ….A tetovanie je zaroven aj umenie a jedno z najtachšich !

  55. d. 25. 02. 2012

    Uz len kvoli tomuto clanku by som si dala tri piercingy.. Ale zacnime pekne poporiadku. Tak v prvom rade, respektujem vas sa vyjadrenie tohto osobneho nazoru aj ked jeho publikovanim ste velmi dobre vedeli, aku spust tymto spustite ( u milovnikov piercingov a tetovani, samozrejme). Takze na zaciatok, pytali ste sa ‚preco piercing‘ , a odpovede svojich ‚znamich‘ ste zhrnuli do jednej koktavej vety, no to je velmi zaujimave ako ste hned na zaciatok hodili tychto ludi do jedneho vreca a nepriamo vyslovili svoj nazor na ich inteligenciu. Mozem sa teda pokusit odpovedat vam za nich – rozhodnutie dat si piercing je vacsinou vec posielania istej spravy (presne ako ste povedali, aj ked bez hlbsieho pochopenia jej kontextu), – a totiz napriklad jasneho odkazu revolty proti, no ako by som to nazvala, takym aki ste vy. Odkaz jasne hovori ‚ani najmenej ma nezaujima co si TY, jeden povrchny clovek co triedi ludi podla vonkajsich vnemov a svojich predsudkov, myslis.‘ A viete preco hovorim predsudkov ? Asi si vravite – ale kdeze , toto vobec nie je dovod mojho odporu.. Ale nezda sa mi zeby ste boli proti nausniciam ? Nausnice, a teda piercingy – lenze schvalene a zauzivane v nasej kulture uz od utleho veku, su (citujem) “V princípe ide o malý, ale nevratný zásah do integrity organizmu. Z nie veľkého výberu šperkov si môžete zvoliť kúsok železa, ktorý si umiestnite na miesto, na akom ho nosí milión ďalších ľudí, čo túžia “po odlišnosti” a svorne volia piercing“ ( a dodala by som este ze zvacsa ide o kusok odlahceneho titanu, a nie zeleza, a prekvapuje ma ze clovek tak zaujaty do fyziologie ludskeho organizmu nevie o komplikaciach sposobemych zeleznymi doplnkami :) – pri citani tohto dodatku si iste vravite ‚ale ved viete ako som to myslel, hovoril som laicky‘ – ano to sme si vsimli. V sekcii ‚Opacny pohlad na piercing …‘ vyznieva to teda tak, ze hovorite z pohladu ustrachaneho rodica, stracajuceho kontrolu nad svojou ratolestou – odkial teda prisiel podnet na tento ‚clanok‘,alebo teda skor uvahu, a podotykam ze z pohladu objektivneho pozorovatela ste pravdepodobne drzali svoje dieta v prilisnom zajati, neskor sa odzrkadlujucom v jeho ‚utrhnuti z retaze‘ v prvej moznej prilezitosti aku dostane. A na zaver vam dakujem! Naozaj zo srdca. Nemate pravdu, v odseku ‚Nepytali sa ma na nazor‘.., ja osobne som velmi vdacna ze som mala moznost oboznamit sa s nim. Dlho som totiz uvazovala o piercingu s jedinymi protiargumentami typu – v mojom okoli by to vyznelo nemiestne, priam agresivne, mozem sa dostat do problemov pri hladani praci kvoli neustalym predsudkom proti takto ‚ozdobenim‘ ludom, atd.. A VY (este raz dakujem) ste ma uzrejmili v tom, ze ak sa mam stranit toho po com tuzim, kvoli ludom ako ste vy, no tak pardon ale ti mi zato nestoja. Radsej stravim cely zivot hladanim naozajstnych osobnosti s otvorenou myslou a SKUTOCNYMI argumentami.
    P.S. Dobre som sa pobavila na tom, ako ste mohli najst nicive nasledky len pri piercingu do jazyka.

  56. d. 25. 02. 2012

    uz len jeden dodatok – velka skoda ze tu sa neda ‚likovat‘ komenare, pretoze izi by mal odo mna jeden velky like.

  57. karol 15. 03. 2012

    suhlasim s autorom stranky….. mlady ludia uz nevedia co od mnozstva volneho casu tak sa nudia.. a akoze si skrasluju telo.. je to hnus ked vidim potetovane dievca vecsinou s piercingom na jazyku. inteligentny clovek vynikne uplne inými vecami…..

  58. miso 18. 03. 2012

    Ohromne čítanie , schvalne som si to prečítal aby som sa uistil či bude v suvislosti s tetovaním spominane väzenie , páni kritici vo väzeniach sa tetovalo ale , akoze povedzte mi kolko verejných tetovacích štúdií bolo na Slovensku pred rokom 1989 , a nazory ako hnus piercing a tetovanie , tak normane ze rozmýšlam ze odkial ste prisli . Ani tetovanie ani piercing nema nič spoločné s charakterom človeka ale nakoniec aj celu tuto debytu zacali asi len tí zakompleksovaný (čistý bez tetovania a piercingu) inteligenti. A komplex preto , lebo ak sa mi nieco nepaci tak to nemam ale neodsudzujem ludi ktorí to maju , alebo je este jedna možnosť mladenci , aj by ste to chceli len sa bojíte okolia , ale to je v poho , nebojte sa ničoho , všetci nie su takí ako vy , su aj ludia bez predsudkov . A ešte jedna vec , spomente si na ten potetovaný hnus a popiercingovaný ked budete potrebovat pomoc , pretoze dnes ma tetovanie kazdy druhy clovek a tak isto aj piercing , takze pevne verím že ak vám bude niekto podavat pomocnu ruku ktora bude potetovaná tak to odmietnete a tak isto ak vám bude chciet pomoct niekto s piercingom tak ho tak isto odmietnete. Ako sa moze stat ze v dnesnej dobe sa clovek docíta nieco take ako tu .
    PS: nemam ani 16 ani 20 , pre info ak by niekto moj prispevok chcel prisudit nejakemu pubertalnemu veku
    TREBA LEN RESPEKTOVAT ŠTÝL ŹIVOTA KAŽDEHO ČLOVEKA AKO JEDINEČNÉHO

  59. mambo 03. 06. 2012

    Primitív zostane primitívom aj keby mu tisíc ľudí radilo, čo to prináša.
    A pubertiakom sa páči každá hovadina.
    A mnohí tu diskutujúci ani nechápu napísané…
    Oni le vedia vo vetách hovoriť: „proste“, „jednoducho“, „vlastne“, „naozaj“, „to akože“, „uváááááv!“ …..

  60. Popelka 24. 07. 2012

    Určitě jste už někde četli nebo slyšeli.. NARODIL/A SES JAKO ORIGINÁL, TAK NEUMÍREJ JAKO KOPIE.. Takže v něčem má vážně pravdu..

  61. AnnGold 14. 09. 2012

    Síce piercing nemám a ani si ho zaobstarať neplánujem, rozhodne nemôžem súhlasiť so všetkými vašimi rozhorčenými litániami. Mám dojem, že teraz sa pre zmenu VY robíte zaujímavým, keď tu vypisujete celú túto kritiku. Naozaj netuším, koľko máte rokov (ja mám 15), ale pripadáte mi ako jedno zatrpknuté staré pivo, ktoré si sedí doma, vyžíva sa v hneve na tínedžerov a má potrebu každému o tom povedať. Vás predsa NIKTO nenúti dať si na telo akúkoľvek „ozdobu“. Vraj akékoľvek negatívne konanie (vo vašom prípade napísanie tohto článku) je založené na strachu; cítite sa takýmito ľuďmi ohrozený?

    Myslím, že všetky tieto veci sú založené len na móde, na ovplyvňovaní sa, na túžbe po vyniknutí či splynutí s davom. Keby ste boli chvíľu bohom a mohli by ste si rozkázať, čo by sa vám páčilo, čo by ste urobili? Nechali zmiznúť všetky piercingy a tetovania… a potom čo? Mladí by si našli niečo iné ako prejav davovej rebélie a vy by ste si našli niečo iné, čo by ste mohli komandovať. Nejde tu o kov či kerky, ale o princíp. Vy sa vo svojom hneve vyžívate a to vám nič dobré neprinesie, lebo vás to ďalej neposunie. Vy by ste tie čačky zmiznúť nenechali, lebo by ste sa nevedeli vzdať podvedomého potešenia, ktoré vám písanie týchto článkov spôsobuje: cítite sa inteligentne, cnostne , správne, zásadovo, možno vtipne a vynachádzavo.

    Nechcem sa tu do nikoho navážať, no teraz sa prikláňam na stranu „želiez na tvári“. Pretože si myslím, že svet by bol bez tých rozmanitých smerov a možností a štýlov a farieb a šibnutosti dosť nudné miesto, nemyslíte? Pretože nás to v skutočnosti obohacuje. Dáva nám na výber. Jedna kultúra sa môže inšpirovať inou, a to, čo je niekde originálne, inde je bežné. (Napríklad na internete váš článok vyniká, ale pochybujem, že v domove dôchodcov by bol váš názor veľmi jedinečný.)

  62. Vlado 25. 01. 2013

    Za prvé.. boli tu opísané len negatíva…
    Prečo by malo byť tetovanie zohavenie?
    Mám 3 tetovania.. rodičia s nimi súhlasili
    Moje tetovania niesú len tak načmárané „ohavy“ len pre zábavu ale vyjadrujú spomienku.. Piercing? Mal som 2 .. jeden v ústach, jeden v obočí.. ten z úst som stratl.. A mám/mal som ich lebo sa mi páčili. Dám príklad. prečo si striháš vlasy ?… asi odpovieš.. že sa ti to tak páči.. ale to je to isté ako by si sa ma opýtal na piercing či tetovanie.. lebo sa mi to páči, vyjadruje môj štýl, nosí spomineku…
    text bol príliš dlhý v polovici som unudil čítať ohováranie.. ale nakoniec som to dočítal..kažy máme na to svoj názor

  63. Adriana 20. 02. 2013

    Chcela by som sa opytat ze co sa stane ked si dame spravit piercing do jazyka pod vplyvom drogov × pervitin – piko×. Aku ma ucinnost na jazyk ked je pod vplyvom drogach a da si popritom piercing do jazyka.

  64. Laco 23. 01. 2017

    Prečítal som si celý článok a bol som zvedavý na reakcie. Neprekvapili ma. Obhajcovia piercingu a tetovania budú samozrejme spomínať módny trend, jedinečný životný štýl, xenofóbiu, staranie sa do druhých, dnešnú dobu… Veď práve o tú dobu ide. Neskutočne rýchla digitalizácia a unudená mladá, ale aj stredná generácia, ktorá skúša všetko možné a postupne stráca dobré hodnoty. Nenormálne sa stáva normálnym, zlé sa stáva dobrým. Ľudia bezhlavo kopírujú všetko, čo im ponúka dnešný svet a pritom hovoria o slobode, nezávislosti a jedinečnosti. Dobrý paradox, nie? Z toho, čo vidím na dnešných uliciach, mám pocit, že človek bez tetovania sa postupne stane raritou. Múdre konanie človeka totiž nespočíva len v jeho inteligencii. Milióny inteligentov sa nechali poblázniť neestetickým módnym trendom „značkovania“ ľudí, ktorý devastuje prirodzenú krásu čistej ľudskej kože. Oblečenie s rôznymi motívmi si kedykoľvek vyzlečiem, kožu nie. Prepáčte mi to, „tattooed people“, ale keď sa vyzlečiete, ostávate oblečení, pomaľovaní, pokreslení, označkovaní… Akokoľvek sa budete snažiť obhájiť estetiku tetovania a piercingu, je to niečo, čo pôsobí na tele rušivo. Mnoho pekných a prirodzených ľudí sa tetovaním zmenilo na posprejovaný panelák, napriek tomu sú mylne presvedčení o tom, že je to niečo krásne… Moje hranice sú jasné. Nikdy nepodľahnem trápnym módnym trendom. Nikdy sa nenechám tetovať a nikdy si nedám piercing. Nebudem väzňom tejto doby. S čistou kožou budem jedinečný a sám sebou so všetkým, čo v sebe mám a čo dokážem. Moju osobnosť totiž neurčujú vonkajšie znaky na tele, ale moje vnútro. Myslím, že mnohí nepochopili, čo sa snažil autor týmto článkom povedať a na čo chcel s inteligentným nadhľadom poukázať…

Pridajte komentár: